Wednesday, May 31, 2017

R1200RT-P MT-JX-22 Aanschaf & Verkoop

Vervanging voor de R1150RT.

Bestaand (rechts) en nieuw (links) naast elkaar.


Kilometer stand is laag, echter ik vermoed een zwaar leven omdat de koppeling al vervangen is. Helaas door de vorige eigenaar al aan gesleuteld. Deels omgebouwd naar burger uitvoering, maar daardoor niet meer op de middenbok te krijgen.

Hopelijk zijn de originele valbeugels nog ergens te vinden...

Update: 31-05-2017 MT-JX-22

Valbeugels waren niet te vinden. Motor bleek een flinke dip in het toerenbereik te hebben welke niet weg te krijgen was. Samen met mijn oude R1150RT verkocht en afgevoerd.

Motor was -afgezien van die hapering in de toeren- verder wel betrouwbaar. Aan verbruik of topsnelheid mankeerde niets. 

Het haperen was meest duidelijk na een stukje constant rijden (bijv. 30 of 50) en dan buiten de bbk gas er op in 2e of 3e versnelling. De motor kwam dan moeizaam over de 4000 toeren om daarna weer normaal op te pakken. 

Hier staan beide machines klaar om opgehaald te worden:



En daar gaan ze weer.

De teller stond uiteindelijk op 95804 (of net iets hoger, want dit was het laatste tankbonnetje)
















En een nieuwe R1200RT van 2010 is al weer onderweg naar mijn garage.

Deze heeft al 105565km history, verder niets van bekend. We gaan het zien of ie betrouwbaar blijkt te zijn..

No comments:

Post a Comment