Tuesday, June 3, 2014

K1100RS MR-70-YZ Onderhoud




Km-StandOnderhoud
89000Staalomvlochten remleidingen voor
89000Standaard halogeen kaars vervangen door H4 Bi-Xenon
9152020W50 3.75 Liter
9717710W40 (winter) + oliefilter
97351Bougies, Luchtfilter
100150Voorvorkkeerringen + olie SAE20
100414Setje nieuwe banden
101110Remblokken + luchtfilter
101528Hoofdremcylinder gereviseerd + remvloeistof vernieuwd voor & achter
108856Balhoofdlager vervangen (Kobra Motorgarage)
108856Bougies
111439Voorvorkkeerring Links + olie SAE20
111439Vorkbout linksvoor vernieuwd
117000Remblokken + Olie
117000Achterveer vervangen (HK-Suspension, Tiel)
117000Voorvorkkeerringen + olie SAE20
117446Luchtfilter, kleppen + afstelling
118980Koelvloeistof
119024Bougies
121059Cardan + Versnellingsbak olie
122014Voorvorkkeerringen + olie BMW*
122129Banden Roadtec Z6 (achter) Z8 (voor) (Boksmotyre)
122193Bougies (was niet nodig)
123042Ingeruild.

* BMW vorkolie is volgens mij SAE5. Bevalt me niet zo goed. SAE20 maakt voorvork wat langzamer.
Olie

De motor lust een behoorlijke slok olie. Regelmatig(!) controleren en wat bijvullen.
Afhankelijk van het gebruik (duitse snelweg, woon/werk of dagje touren) is het verbruik heel verschillend.

20W50 voor de zomer. Voor de winter 10W40 anders krijgt de accu bij echte koude de startmotor niet rond.

No comments:

Post a Comment